Minun on ollut vaikea ymmärtää Jumalan rakkautta. On yhä. Tahtoisin käsittää, mitä tarkoittaa, että Jumala rakastaa ihmisiä, että Jumala rakastaa minua. Tahtoisin ymmärtää sen, mitä Jeesus teki ja Jumalan armon ja rakkauden meitä kohtaan, minuakin kohtaan. Enhän voi kertoa Jumalan rakkaudesta, jos en tajua itsekään mitä se on. Jos Jumalan rakkaus on vain kulunut fraasi, kaunis ilmaisu, joka on sisältä ontto klisee vailla mitään todellista, niin silloin koko kristinusko on voimaton. Silloin missään ei ole mitään mieltä, 

Sillä rakkaus, Jumalan rakkaus on kaiken perusta ja lähtökohta. Niin Jumala on maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa...

Jos minun uskovana on vaikea ymmärtää Jumalan rakkautta, niin kuinka vaikeaa se on niiden, jotka eivät häntä vielä tunne. Se tuntuu käsittämättömältä. Ja kuitenkin Jumalan rakkaudesta puhutaan, sitä julistetaan paljon. "Jeesus rakastaa sinua" on tuttu lause, mutta ihmiset eivät käsitä sen merkitystä, vaan pilkkaavat sitä. 

Jumala, kirkasta minulle mitä tarkoittaa se, että sinä rakastat ja auta minua ymmärrykselläni käsittämään se. Herra näytä koko sinun evankeliumisi totuus, sinun ilosanomasi sellaisena kun olet sen Raamattuun kirjoittanut. Anna minun ymmärtää se ja nähdä kokonaiskuva siitä, mitä ilosanoma Jeesuksesta oikeastaan on. Niin, että osaisin siitä kirjoittaa. Amen.